Стратегия

 

171 ОУ „Стоил Попов”

 гр. Нови Искър, ул. “Светлина” № 26

E-mail: 171ouu@gmail.com, (  991 75 54

                                              

                                                             УТВЪРЖДАВАМ!

                                /Канелия Костова

                                                             Директор на 171 ОУ „Стоил Попов”/

 

СТРАТЕГИЯ

ЗА  РАЗВИТИЕ

НА 171 ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ 

„СТОИЛ  ПОПОВ” ГР. НОВИ  ИСКЪР ЗА ПЕРИОДА  2016 – 2020 Г.

 

Стратегия за развитие на училището за следващите четири години и план за действие и финансиране

 

 

СТРАТЕГИЯ ЗА РАЗВИТИЕ

НА

171 Основно училище „Стоил Попов”

 

 

                  За периода от 2016/2017 учебна година до 2019/2020 учебна година

 

І. АНАЛИЗ НА СЪСТОЯНИЕТО НА 171 Основно училище „Стоил Попов”

 

 Кратки  исторически  данни:

 През ХІХ в., когато се появяват първите училища, по-будните кумаричани започват да мислят за образованието на децата си. Един от тях е бащата на Стоил Попов.Той изпраща сина си в Куриловския манастир, където игуменът учи на четмо и писмо българчетата. Стоил е добър и трудолюбив ученик. Получил солидно за времето образование, се обръща към старейшините, управляващи селото, да му съдействат да отвори училище. Те подкрепят идеята и на 14 януари 1864 година отваря врати първото училище в село Кумарица, помещаващо се в бащината къща на Стоил Попов. Първоначално в него учат 15 ученици, разпределени в два класа.

През 1878 година училището е официално регистрирано от новото Временно руско управление. В него се обучават деца, както от село Кумарица, така и от съседните села. Обществеността помни имената на учителите: Тодор Ковачев, Боне Найденов, Спас Бенев. За по-нататъшното  развитие на училището говорят:

1882 година – Построява се първата училищна сграда с четири класни стаи в двора на сегашното училище;

1922 година – С Министерски указ № 1821 от 20 май училището се обявява за прогимназия;

1927 година – Започва строежът на първия етап на новата прогимназия;

1962 година – С труда на учители и ученици са построени физкултурен салон и работилници;

1972 година – Училището в кв. Славовци става филиал на 171 ОУ „ Стоил Попов”;

2017 година – Построен е училищен стол.

Историята на 171 ОУ „ Стоил Попов” е свързана с имената на директорите: Гроздан Митов, Никола Деков, Стефан Христов, Георги Колев, Иван Кръстев, Зоя Найденова, Надка Спасова, Татяна Михайлова, Весела Иванова.

 Гордост за училището са неговите възпитаници: писателите Николай Янков, учредител на издателство „Отечество”; Радой Киров и Славчо Донков; актьорите Невена Коканова, Димитър Коканов и Иван Иванов; проф.д-р на историческите науки Йорданка Юрукова, лекарите-хирурзи доц. Георги Иванов и доц. Славейко Веселинов.

Животът на 171 ОУ „Стоил Попов” от създаването му до днес е съхранен в Летописна книга и много автентични документи, съхранявани в училището.

 

 

 

 

Учебна година

Брой ученици

Брой паралелки

2016/2017

230

8

2017/2018

230

8

2018/2019

 

 

2019/2020

 

 

 

През същите тези учебни години състоянието на персонала е следното:

 

Учебна година

Непедагогически персонал

Педагогически персонал

Образователно- квалификационна степен на педагог. персонал

ПКС и научна степен

2016/2017

5

18

Магистър, бакалавър

2

2017/2018

5,5

18

Магистър, бакалавър

2

2018/2019

 

 

 

 

2019/2020

 

 

 

 

 

 

Вътрешни фактори

Външни фактори

СИЛНИ СТРАНИ

ВЪЗМОЖНОСТИ

- Квалифициран педагогически персонал

- Успешна реализация на план-приема на ученици

- Поддържане на относително постоянен брой ученици в последните години, което осигурява финансова стабилност на училището в условията на делегиран бюджет

- Учениците се обучават по доказали своята ефективност училищни учебни планове, отговарящи на интересите на учениците.

- Висока успеваемост на учениците на външно оценяване, олимпиади, конкурси

 - Привлекателна учебна среда – добре оборудвани кабинети

- Съвместна работа по проекти на учители и ученици.

- Предоставяне на качествено образование

- Включване на учителите в различни форми на квалификация

- Предприемане на мерки за контрол на отсъствията и успеха на учениците

- Обновяване  на сградния фонд

- Ефективна дейност на Училищното настоятелство

- Изграждане на ефективно ученическо самоуправление

- Провеждане на индивидуални консултации

- Утвърждаване на традиции и символи на училището

СЛАБИ СТРАНИ

ОПАСНОСТИ И РИСКОВЕ

- Понижаване на нивото на подготовка на новоприетите ученици

- Незаинтересованост на част от родителите, недостатъчна и ефективна комуникация и взаимодействие учител-ученик-родител

- Наличие само на отделни елементи от СФУК

- Недостиг на финансиране

- Намаляване на мотивацията за учене у учениците

- Недостатъчно познаване на нормативната уредба от педагогическия персонал

 

 

 

ІІ. СТРАТЕГИИ И ПРИОРИТЕТИ В РАЗВИТИЕТО НА 171 Основно училище  „Стоил Попов” ДО 2020 ГОДИНА

 

МИСИЯ

            1. Поддържане на високо качество и ефективност на цялостния образователен процес в съответствие с изискванията на ЗПУО, европейските образователни стандарти както и всички поднормативни актове, касаещи образователната ситема.

            2. Осигуряване на оптимални условия за формиране на добре подготвени за личностна и социална реализация млади хора в съответствие с динамиката на съвременното общество, което изисква познания в областта на модерните технологии за информация и комуникация, умения за социален диалог, професионални компетентности и готовност за учене през целия живот.

            3. Цялостна учебна и възпитателна работа, насочена към изграждането на личности с изразена индивидуалност, умения за работа в екип, гражданско съзнание и поведение, които да се проявяват като хора, отговорни и толерантни към различията, със загриженост и зачитане на човешкото достойнство, както и нетърпими и противодействащи срещу всякакви прояви на агресия, насилие и тормоз.

 

 

ВИЗИЯ

            1. 171 ОУ  „Стоил Попов” ще запази своя облик и традиции. То ще се развива като училище с два етапа на основна образователна степен:

            - начален етап: 1– 4 клас;

            - прогимназиален етап: 5 – 7клас, съгласно новата образователна структура.

2. Постигането на качествен образователен процес ще бъде реализирано с помощта на висококвалифицирани педагози, които имат съвременно мислене и могат успешно да приложат стандартите на новия ЗПУО.

            3. С автономията, която ни позволява новият ЗПУО, ние ще разработим съвременни програми за факултативни и избираеми форми за придобиване на компетентности в съответствие с потребностите и интересите на учениците.

            4. Ще вземем мерки, за да предотвратим преждевременно отпадане и ранно напускане на училище.

            5. Ще продължим да изграждаме и модернизираме учебната и спортната база за постигане на заложените в нашата мисия приоритети.

            6. С цел да отговорим на изискванията за създаване на приобщаващо и подкрепящо образование, ще осигурим екип от висококвалифицирани специалисти: психолог, ресурсен учител, логопед, екип, който ще направи оценка и ще осъществи допълнителна подкрепа на деца и ученици, имащи необходимост от приобщаване и социализация.

            7. Ще изработим и ще се ръководим от Етичен кодекс на училищната общност, в създаването на който участват ПС, Общественият съвет и ученическото самоуправление.

            8. Ще продължим да осъществяваме целодневна организация на учебния процес като инструмент за превенция на отпадане от училище, за осигуряване на специализирана помощ при подготовката, за развиване на таланти и удовлетворяване на потребности и интереси.

9. В следващия 4-годишен период ще продължим да изграждаме навици за здравословен начин на живот, като запазим медицинското обслужване, както и участието ни в  програмите: „Училищен плод“, „Училищно мляко”.

10. Работата ни ще се  базира на принципите на  равнопоставеност и недопускане на дискриминация при провеждане на предучилищното и училищно образование, като се съхранява културното многообразие и приобщаване чрез българския език в духа на хуманизъм и основните принципи на толерантността.

 

 

ЦЕННОСТИ И ПРИОРИТЕТИ В РАЗВИТИЕТО:

  • Ефективна управленска дейност;
  • Издигане качеството и ефективността на училищното образование и възпитание и усвояване на българския книжовен език;
  • Избираема подготовка, която удовлетворява потребностите и интересите на учениците и отговаря на очакванията на родителите;
  •     Гражданско, здравно, екологично и интеркултурно образование, постигнато чрез възпитателни въздействия, осигуряващи самоизява на индивидуалните способности на ученика, неговото собствено човешко достойнство и толерантност към другите хора;
  •       Повишаване писмената грамотност на учениците по български език и литература;
  •      Постигане на много добри резултати на НВО ІV и VІІ клас;
  •       Приобщаващо образование;
  •      Утвърждаване на екипната форма на работа на учителите, усъвършенстване системата за квалификация за постигане на висок професионализъм на педагогическия екип;
  •     Осигуряване на извънкласни форми за свободно време и изява на тяхната дейност;
  •     Въвеждане на интегрирано обучение на деца със специални образователни потребности и       ученици от етнически малцинства;
  •     Включване в национални и европейски програми и проекти;
  •     Взаимодействие с родителската общност;
  •     Високо развитие на: родноезиковата подготовка, чуждоезиковата подготовка, подготовката в областта на информационните технологии и подготовката по всички други предмети;
  •     Формиращо оценяване и самооценяване;
  •     Обучение в сътрудничество между основните партньори в училищната общност – ученици, учители и родители;
  •     Добро взаимодействие със социалната среда и държавните и обществените организации, свързани с проблемите на образованието и възпитанието на младите хора;
  •     Продължаване, обогатяване и утвърждаване на традиции и ритуали в училищния живот.

 

 

СТРАТЕГИИ ЗА РАЗВИТИЕ:

      -   Издигане  качеството на процеса на обучение за постигане на ДОС;

      - Поставяне на ученика в центъра на цялостната педагогическа дейност в училищната общност;

      -  Поставяне на ученика в отговорна активна позиция при овладяване на знанията, формиране на различни компетенции по различните учебни предмети;

      -  Практическа приложимост на изучаваното учебно съдържание и използване на методите за обучение чрез активни дейност;

      -    Използване на различни форми за мотивиране на персонала;

      -  Използване ресурсите на национални и европейски програми и проекти за повишаване на мотивацията и обогатяване на материалната база, разширяване на сградния фонд и допълнително финансиране.

 

 

РЪКОВОДНИ ПРИНЦИПИ В ДЕЙНОСТТА НА УЧИЛИЩНАТА ОБЩНОСТ:

-  Разширяване на автономността на субектите в училище;

-  Хуманизация на процеса на образование;

-  Иновативност и творчество;

-  Толерантност и позитивна етика.

 

 

ІІІ. ФИНАНСОВО ОСИГУРЯВАНЕ НА ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА СТРАТЕГИЯТА:

 

       -  Чрез средства от бюджета на училищната общност;

       -  Чрез средства от Училищното настоятелство, благотворителни базари на учениците;

       -  Чрез кандидатстване по проекти;

       -  Собствени приходи – рента от обработваемите от кооперация „Пчела“ земи на училището.

 

ІV. ИДЕИ И ДЕЙНОСТИ ЗА РЕАЛИЗИРАНЕ НА СТРАТЕГИИТЕ И ПРИОРИТЕТИТЕ В ИЗПЪЛНЕНИЕ НА МИСИЯТА И ПОСТИГАНЕ НА ВИЗИЯТА (ПЛАН ЗА ДЕЙСТВИЕ) НА 171 ОУ „Стоил Попов”

 

ПЛАН ЗА ДЕЙСТВИЕ С ФИНАНСИРАНЕ:

 

Дейност

финансиране

срок

1.

Изработване и утвърждаване на цялостна концепция за провеждане на образователния процес – учебен план и програми, Етичен кодекс, методически обединения и комисии,  целодневно обучение

Делегиран бюджет

до 15.09. на всяка година

2.

Участие в квалификационни форми на педагогическия състав

Делегиран бюджет, синдикати

постоянен

3.

Разработване, спечелване и реализиране на национални и европейски проекти

Фондове на ЕС, община, дарения

постоянен

4.

Продължаване на работата по програми „Ученическо хранене“, „Училищен плод“, „Без свободен час“, „Училищно мляко“, „Осигуряване на съвременна образователна среда“ – модул „Осигуряване на ученически шкафчета“

Министерство на земеделието и храните и Министерство на образованието и науката

постоянен

5.

Продължаване на традицията за провеждане на благотворителни Коледен и Великденски базари

Дарения

всяка учебна година

 

СТРАТЕГИИ, ЦЕННОСТИ И ПРИОРИТЕТИ

ИДЕИ И ДЕЙНОСТИ ЗА РЕАЛИЗИРАНЕТО ИМ

- Високо развитие на: родноезиковата подготовка, чуждоезиковата подготовка, подготовката в областта на информационните технологии и подготовката по всички други предмети

- Формиращо оценяване и самооценяване

- Обучение в сътрудничество между основните партньори в училищната общност – ученици, учители и родители

- Издигане на качеството на образование за постигане на ДОС

- Практическа приложимост на изучаваното учебно съдържание и използване на методите за учене чрез действие

Сътрудничество и участие на учителя в екипи за осъществяване на необходимата подкрепа на личностното развитие на децата и учениците съвместно с други педагогически специалисти

1. Формиране на екип от висококвалифицирани учители чрез:

- повишаване на квалификацията на дългогодишните педагогически кадри;

- провеждане на целенасочен подбор на новоназначени учители, притежаващи висока квалификация, владеещи чужди езици, ако това се изисква по учебен план на съответния предмет, притежаващи опит за реализирането на проекти; приоритетно привличане на учители-бивши възпитаници на училището

2. Провеждане на тематични ПС с цел повишаване на вътрешноучилищната квалификация

3. Осъществяване на сътрудничество между учителите от училището с учители от други водещи училища и/или ВУЗ с цел обмен на добри педагогически практики

4. Обезпечаване на процеса на обучение с достатъчно технически средства и други необходими ресурси

5. Използване на интерактивни методи на обучение

6. Използване на информационните технологии в процеса на обучение по всички предмети

7. Мотивиране на учениците за участие в учебния процес чрез качествено обучение

8. Въвеждане на нови форми за проверка и оценка на знанията на учениците (тестове)

9. Организиране и провеждане на вътрешноучилищни състезания, олимпиади, изложби, викторини по различни предмети

10. Привличане в училище на мотивирани ученици чрез провеждане на целенасочена рекламна кампания

11. Съвместна работа по образователни проекти

12. Повишаване нивото на трудовата дисциплина

13. Усъвършенстване на съществуващите училищни учебни планове и при необходимост разработване на нови, отговарящи на търсенето от учениците и на ресурсите, с които разполага училищната общност

- Поставяне на ученика в центъра на цялостната педагогическа дейност в училищната общност

- Поставяне на ученика в отговорна активна позиция при овладяване на знанията и развиване на способностите за самостоятелно търсене и използване на информация от разнообразни източници

- Подобряване на процеса на педагогическо взаимодействие между основните партньори в училищната общност – ученици, учители и родители

1. Развиване на ученическото самоуправление в училище

2. Предприемане на мерки за намаляване на броя на отсъствията от учебни часове чрез своевременно информиране на родителите

3. Осъществяване на съвместни инициативи от ученици, учители и родители

4. Обогатяване и разнообразяване на извънкласните дейности и заниманията със спорт /ИУЧ, ФУЧ, ФВС/

5. Утвърждаване на традиции и символи на училището

6. Включване на ученици и родители в разработване на проекти

7. Прилагане на нови и разнообразни форми за работа с родители

8. Превенция на агресията, тормоза, насилието и други негативни прояви в училищната общност

9. Организиране на дейности за борба с противообществените прояви и противодействие срещу наркоманията и сектите

- Ефективна управленска дейност

Демократизиране на управлението на училищната общност чрез:

- включване на максимален брой учители във вземането на управленски решения, чрез учaстието им в дирекционни съвети, методически съвети и комисии;

- организиране на по-добра вътрешноучилищна информационна система;

- изграждане на ръководен екип;

- създаване на партньорски взаимоотношения със синдикалните организации в училище

- Използване на различни форми за мотивиране на персонала

1. Увеличаване на индивидуалните трудови възнаграждения на работещите в рамките на утвърдените средства в делегирания бюджет

2. Изработване на правилник за провеждане на ПС

3. Формиране на система от морални стимули, изготвяне на Етичен кодекс и избор на Комисия по етика

4. Целенасочена работа на управленския екип съвместно със социалните партньори за подобряване на психологическия климат в училище чрез създаване на сигурност, възможности за развитие, признание и чувство за принадлежност, чрез регламентиранена подбора, задържането и освобождаването на кадрите

4. Осигуряване и организиране на квалификацията на учителите

5. Провеждане на тиймбилдинг и обучения на колектива, семинари и др.

- Добро взаимодействие със социалната среда и държавните и обществените организации, свързани с проблемите на образованието и възпитанието на младите хора

Изграждане на работещо и ефективно Училищно настоятелство чрез привличане в него на бивши ученици, родители и общественици. Работа с Обществения съвет

- Материална база и допълнително финансиране

1. Повишаванена квалификацията на икономическия екип в училище – гл. счетоводител, ЗАС

2. Работа по привличане на спонсори

3. Разработване на проекти за обогатяване на училищната МТБ

4. Изграждане на нова ограда на училищния двор и ограничаване достъпа до него в извънучебно време

5. Естетизация на училищния двор

6. Откриване на училищна библиотека

7. Осигуряване на нови компютри

8. Основн ремонт на помощната сграда

9. Текущи ремонти на кабинети и помещения

12. Внедряване на съвременни интерактивни средства за обучение – проектори, мултимедийни дъски и приложения

- Ефективна маркетингова стратегия

1. Изграждане на постоянен екип от учители, разработващи рекламната стратегия на училището

2. Осигуряване на достатъчно средства по реализиране на рекламата

3. Включване в рекламната дейност на учители, родители и ученици

 

 

 

 

V. ЗАКЛЮЧЕНИЕ:

 

             Стратегията е изготвена въз основа на влезлия в сила от 01.08.2016 година Закон за предучилищното и училищното образование.

             Стратегията е гаранция за развитието на 171 ОУ „Стоил Попов” в  периода 2016 – 2020 г.

             Стратегията се актуализира в началото на всяка учебна година и е приета с Протокол № 9/30.08.2016г. на ПС при 171 ОУ „Стоил Попов”.

             Стратегията е актуализирана със заповед №5/15.09.2017г. на Директора на 171 ОУ „Стоил Попов”.

                   Стратегията е актуализирана със заповед №РД-03/17.09.2018г. на Директора на 171 ОУ „Стоил Попов”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

171 ОУ „СТОИЛ  ПОПОВ” – ДНЕС

 

Материално-техническа база

 

171 ОУ „Стоил Попов”разполага с две двуетажни основни сгради, в които се извършва учебно-възпитателна дейност и помощни със следните предназначения: закусвалня, парно отделение, санитарни възли, свързани с основната сграда с топла връзка. В едната от основните сгради са разположени 9 класни стаи, учителска стая, кабинет на директора и стая на ЗАС. В по-малката сграда се намират занималня за ПГ, стая за реквизит, физкултурен салон, медицински кабинет и мултимедиен кабинет. Във всички класни стаи са инсталирани лаптопи и мултимедия. На разположение в учителската стая са компютърна конфигурация, копиращи устройства и необходимата за учебно-възпитателния процес техника. Мултимедийният кабинет е оборудван със съвременни средства на информационните технологии. Материално-техническата  база е обновена:

  • ремонт на класните стаи и на коридори и на двата етажа;
  • ремонт на дирекцията;
  • модулни конфигурации - бюра, шкафове;
  • естетизация на околната среда - вътрешна и външна;
  • основен ремонт на санитарните възли;
  • ремонт на физкултурния салон и оборудване със спортно-технически съоръжения;
  • обезпечаване на учебно-възпитателния процес с необходимите консумативи;

 

Учебно-възпитателна дейност

 

171 Основно училище „ Стоил Попов” е второто по големина в район „Нови Искър”. Образование и възпитание тук получават 200 ученици, разпределени в пет паралелки от начален етап на обучение и три паралелки от прогимназиален етап. В учебното заведение функционира ПГ.

Всяка нова учебна година училището осъществява рекламно-информационна дейност, която включва:

  • Провеждане на родителски срещи във връзка с прием на ПГ и І клас;
  • Изготвяне и разпространение на рекламни брошури;
  • Участия в изява и мероприятия, организирани от район Нови Искър.
  • Провеждане на училищни празници и тържества с участието на родители и общественици.      

         В резултат на това училището е прието от обществеността и родителите със своя собствен облик, който отговаря на променящите се потребности на учениците и е съобразен с новите тенденции и методи на образованието. В училището се дава възможност на учениците да участват в извънкласни дейности:

  • Клуб „Народни и характерни танци”
  • Клуб „Карате”
  • Клуб „Английски език”
  • Клуб „Футбол”

 

Самооценка на 171 ОУ „Стоил Попов”:

 

  1. Обхващане на децата, подлежащи на задължително обучение до 13г. от района.
  2. Пълняемост на паралелките съобразно нормативната уредба.
  3. Обхващане на 5 и 6 годишните деца в ПК.
  4. Няма отпаднали ученици.
  5. Допълнителна работа с учениците, имащи обучителни проблеми.
  6. Кадрова осигуреност с квалифицирани учители.
  7. Системно участие на учителите в различни квалификационни форми и обучения.
  8. Все по-широко използване на ИКТ и мултимедийни продукти в обучението.
  9. Много добро представяне на ученическите отбори в спортни състезания.
  10. Класиране на ученици от училището на областен кръг на олимпиади по ИЦ, ГИ, БЗО, ХООС.
  11. Участие на училището в районни мероприятия, посещения в институции, срещи с дипломатически представители.
  12. Участие и класиране на І място на двама ученици от VІ клас в конкурс за биологични модели.
  13. Сайт на училището.
  14. Обновяване на МТБ според възможностите на бюджета.
  15. Въвеждане на СИП Предприемачество в начален етап.
  16. Наличие на училищна библиотека.
  17. Наличие на добра спортна база.

 

 

АНАЛИЗ  НА  ЗАОБИКАЛЯЩАТА  СРЕДА

 

 

      Училището е най-старото и най-голямо основно училище в район Нови Искър. 171 ОУ „Стоил Попов” има свой облик сред обществеността и родителската общност. В непосредствена близост се намират три училища: 170 СОУ „В. Левски”, 172 ОУ „Христо Ботев” и 179 ОУ „Васил Левски”.

            По отношение приема на ученици за първи и пети клас конкуренция почти няма. Паралелките в училището са с максимална пълняемост, съответстваща на нормативните актове в сферата на образованието.      

     Училището разполага с обновена и осъвременена материално-техническа база, квалифициран преподавателски състав и извънкласни дейности. В услуга на бързата и коректна комуникация между родители, ученици и преподаватели съществува училищен сайт www.171ouu@gmail.com

      Като положителен се очертава фактът, че до училището има удобни транспортни връзки, които са улеснение както за учениците, така и за родителите им.

 

 

ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ  С  ИЗВЪНУЧИЛИЩНИ  ИНСТИТУЦИИ,  ОРГАНИЗАЦИИ  И  ПАРТНЬОРИ:

 

  • Съвместна дейност с район „Нови Искър”;
  • Столична община;
  • МОН, РУО на МОН – гр. София;
  • Партньорство с различни образователни институции;
  • Взаимодействие с неправителствени организации
  • Взаимодействие със синдикални организации

 

РАБОТА  ПО  ПРОЕКТИ

 

 

                  В периода 2000  - 2002г. училището работи по проект „От дървото към дървото” по програма „Сократ”. Партньори в този проект са училища от Полша, Италия, Португалия, България. В продължение на две години учениците се опознават, популяризират традициите на народите и училищата. С голям ентусиазъм изработват  различни експонати, характерни за родината си. Заключителният етап на работата по проекта довежда до реализиране на книжка с картинки и текст с екологична насоченост „От дървото към дървото”. Програмата предвижда и взаимни гостувания, които се осъществяват.

                  През учебната 2005 – 2006г. се реализира проект, съвместно с училище от гр. Пирот в Сърбия „ Ние сме децата на Европа”. Учители и ученици помнят осъществените срещи в двата града на представители от двете училища. Идеята на този проект завладява и всички се убеждават, че в Европа има само териториални граници и различия, а народите трябва да живеят в разбирателство.

Друг проект, по който работи нашият колектив е „Алфи – България” в периода 2006 -2007г. Той е с екологична насоченост. Организаторите предоставят на училището всички необходими растения и  материали за изграждане на алпинеум в училищния двор. Преподавателите, консултирани от специалист избират мястото, където да се разположи. Вече няколко години учениците се грижат за това, което сами сътворяват -  красиво декориран кът .

В периода септември 2007 – май 2008г. се реализира проектът „Светлина в душите ни” по национална програма но МОН „Училището – територия на учениците, модул „Развитие на извънкласните и извънучилищни дейности”. Целта на проекта е да привлече вниманието на младите хора към четенето на книги, като библиотеката се превърне в любимо място за интелектуално развитие, отмора и контакти. В резултат на екипната работа по този проект са постигнати конкретни резултати:

  • Сформиран клуб „Приятели на книгата”, изготвена рекламно-информационна брошура и изяви на талантливи деца в мероприятия, предвидени в дейността на клуба.
  • Изградена модерна библиотека с читалня, със съхранен и обогатен библиотечен фонд.
  • Изработен мултимедиен продукт, отразяващ дейността по проекта.
  • Провеждат се няколко мащабни мероприятия с широк отзвук сред обществеността в населеното място, тъй като в тях са включени и родителите.

Този проект донася много емоции на деца, родители и учители. Той доказва, че за успешната работа в училище са важни единството и екипността.

През 2007 - 2008 учебна година училището се включва в инициативата на френската автомобилна компания „Renault”, вземайки участие в проекта „Безопасност за всички”.Идеята е да се помогне на децата да разпознават опасностите на пътя и да се грижат за собствената си безопасност и тази на останалите участници в движението. Renault предоставя на учителите в училището набор от учебни материали, посредством които да се работи за превенция на евентуалните рискове на пътя. Учениците от всеки клас са разпределени в екипи от 3 до 5 участници. Всеки екип проявява креативност и изработва рисунка, която е представена за оценка от компетентно жури.

`           През 2008 – 2009 учебна година 171 ОУ „Стоил Попов” работи по проекта „Училищна мрежа за интеграция” като училище-партньор. Целта на проекта е да се подготвят училища за приемане на ученици от етническите малцинства чрез изграждане на училищна мрежа за обучения, обмяна на опит и привличане на ученици и родители. Нашето училище участва в следните дейности:

  • Обучени са трима учители за работа в мултиетническа среда;
  • Учениците от начален етап са запознати с автентични ромски приказки;
  • Сформиран е дискусионен клуб „Аз и другите” в прогимназиален етап;
  • Ателие „Усмивки по Коледа”;
  • Конкурс за рисунка на тема” Нашето училище – училище за всички”;
  • В работилницата на Баба Марта;
  • Ателие „Весел Великден”;
  • Участие в дискусия на тема „Различие, предразсъдъци, толерантност”.

 

Включването на нашето училище в работата по този проект е съвсем закономерно. От дълги години ние работим за приемането на различните деца и адаптирането им към условията на масовото училище. Създаваме специални програми за работа с тях от специалисти и благоприятни условия за тяхното развитие.

Следващият ни проект, реализиран в 171 ОУ „Стоил Попов” е по Национална програма „Училището-територия на учениците”, модул „Ритуализация на училищния живот” . Училището е одобрено за него през лятото на 2009г. Целта на  проекта е  учениците да се чувстват удобно в униформи в спортно-елегантен стил, които няма да са задължителни, но ще са предпочитани от тях. Така  се  засвидетелства принадлежността  към институцията, а значките с логото на училището  рекламират 171 ОУ „Стоил Попов” и показват ангажираност и родолюбие. Комисията от учители, които работят по този проект, заедно с останалите учители от училището имат нелеката задача да изберат най-доброто от предложените ученически униформи – модели. Успешното финализиране на работата по проекта е със съдействието на Училищното настоятелство.

„Превенция на отпадането на ромските деца от училище”

 А. Филипова, Д.Малинова, В.Иванова

    • Изложба на рисунки в 13 ОУ
    • Ромската Нова година – с ученици от ІІІ и ІV кл.  БНТ, Френско посолство
    • Изложба в РИО, София-град   „Светове в цветове”

    Изготвяне на учителско портфолио

    • Представяне на индивидуално учителско портфолио
    • Галя Пешева - обучение за изработване на електронно учителско портфолио
    • Диференцирано заплащане
    • С голям интерес учениците работят по проект УСПЕХ-учебната 2012/2013г.-5 групи, 2013/2014г.-8 групи.
    • Национална програма за по-пълно обхващане на учениците в задължителната училищна възраст- направления: ”Осигуряване на учебници и учебни помагала за учениците в І-VІІ клас”,”Осигуряване на закуска /или плод,мляко,чай/на учениците от І -ІV клас”

 Разработване и реализация на проект „Подкрепа на целодневното                  обучение на учениците от начален етап” по национална програма

„Училището-територия на учениците”

  • Реализирането на този проект даде възможност от материално-техническата база в училището и учебно-възпитателният да бъде по-привлекателен и и нтересен за учениците.

       По отношение на  квалификацията на учителите училището участва в

       национална програма „Развитие на педагогическите специалисти

       2013/2014 година”

  • Всички учители с едноседмично откъсване от училище получиха допълнителни знания и усвоиха умения за работа с деца в итеркултурна среда, със специални образователни потребности в предучилищна възраст и оценяване на знанията и уменията им.

       Нашето училище години наред работи по проект на център за    междуетнически диалог и толерантност Амалипе „Всеки ученик ще бъде отличник” и през 2014 година в училище се проведе международна среща на общностните модератори във връзка с културата и фолклора на различните етноси.

  • Работейки по този проект ние учителите се опитваме да внушим и

                   възпитаме у децата дух на толерантност на вмзаимно уважение към                       културата, религията и възгледите на другите етноси.

       На 01.06.2015 година 171 ОУ получи награда „Златната ябълка” от

       Национална мрежа за децата за принос към правата и благосъстоянието

       на децата в  България.

  • Тази награда е като продължение от работата по проекта на Амалипе.

                                                                                                                                         

                    През учебната 2015/2016 година училището бе партньор в проекта „Едно училище за всички” на Център по Приобщаващо образование.

  • Учители, родители и ученици работихме заедно, за да може  всяко дете да почувства училището като свое.

           През месец март 2015 година училището спечели и реализира проект   „Спорт в делник и празник”.

  • Този проект даде възможност на децата да разберат, че движението е неотменна част от ежедневието и има решаваща роля за здравето на човека.
  • По този проект бяха закупени и пособия, които се използват в часовете по физическо възпитание и спорт.

         Във връзка с професионалната ориентация на децата участвахме като

        партньори на Столична община и район Нови Искър в проекта „Бъдители”.

  • Амбициозни предприемачи разясниха на децата трудния, но предизвикателен път на хората, които се занимават с частен бизнес.

         

        Голямо предизвикателство за нашето малко училище бе участието ни като партньори в проекта на РУО и СУ „Св. Климент Охридски” -  „Полицентрично инспектиране на мрежи от училища”

  • Проектът бе едно предизвикателство за нас, в което си дадохме преценка къде сме ние по отношение на работата ни с родителите, кои са слабостите и къде са силните ни страни в този аспект.

 

 През учебната 2016/2017г. училището бе одобрано за работа по проект за спорта. Проведоха се няколко мероприятия по този проект и беше закупен спортен инвентар.

 

Продължи дейността по проект „Всяко дете отличник” на център „Амалипе”.

  • Проведохме открито мероприятие за учениците от три училища и почетохме ритуално Баба Марта;
  • Посетихме гр. Самоков като гости на училищата-партньори по проекта и проведохме спортни празници в две училища.