171 ОУ „Стоил Попов” гр. Нови Искър, ул. “Светлина” № 26 E-mail: 171ouu@gmail.com, ( 991 75 54 |
УТВЪРЖДАВАМ!
/Канелия Костова
Директор на 171 ОУ „Стоил Попов”/
УЧИЛИЩЕН ПЛАН
ЗА НАСЪРЧАВАНЕ И ПОВИШАВАНЕ
НА ГРАМОТНОСТТА ЗА УЧЕБНАТА 2021/2022г. В
ИЗПЪЛНЕНИЕ НА НАЦИОНАЛНАТА СТРАТЕГИЯ ЗА НАСЪРЧАВАНЕ И ПОВИШАВАНЕ НА ГРАМОТНОСТТА
/Планът е приет на заседание на Педагогическия съвет – Протокол №15/09.09.2021год., утвърден е със заповед №РД-16/15.09.2021г. на директора на 171 ОУ „Стоил Попов“ и е съгласуван с Обществения съвет на заседание с протокол №1/13.09.2021г./
Мярка |
№ |
Дейности |
Очаквани резултати |
Срок на изпълнение |
Текуща стойност |
Целева стойност |
Отговорник |
Цел 1. Създаване на благоприятна среда за насърчаване на четенето и повишаване на грамотността |
|
|
|
|
|
|
|
Мярка1. Привличане на общественото внимание към значението на грамотността и популяризиране на четенето |
1 |
Запознаване на педагогическата колегия с нормативната уредба относно повишаване грамотността на учениците |
Информираност и компетентност на учителите |
м. 09.2021г. |
0 |
Учители, педагогически специалисти |
директор |
|
2 |
Публикуване на Училищния план в сайта на училището |
Информираност на обществеността за дейностите |
м. 09.2021г. |
0 |
Ученици, учители |
Мария Божилова |
|
3 |
Изпращане на информация в РУО за дейностите по изпълнение на плана |
Популяризиране на проведени инициативи |
След провеждане на инициативата |
0 |
Общественост |
Даниела Деянова |
Мярка2. Подпомагане на родителите за усъвършенстване на техните умения да увличат и да насърчават децата си към четене и развиване на езикови умения |
1 |
Чета и пиша като мама и тате |
Беседа с викторина |
03.2022г. |
0 |
Ученици, родители |
УН |
|
2 |
Тематично заседание на УН – НП „Участвай и променяй-родителят, активен партньор в училищния живот“ |
Беседа с викторина |
09.2022г. |
0 |
Родители |
учители начален етап |
Мярка3. Осигуряване на улеснен достъп до книги и други четива |
1 |
Кътове на книгата в училището |
Насочване на вниманието и интереса на учениците към книгите |
постоянен |
0 |
Ученици |
Учители |
|
2 |
Прочетох и научих /способност за разбиране на научен текст/ |
Беседа |
м.03.2022г. |
0 |
Ученици |
Класни ръководители |
Цел 2. Повишаване равнището на грамотност |
|
|
|
|
|
|
|
Мярка 1. Оценяване на равнището на грамотност |
1 |
Диктовка за проверка на грамотността в начален етап |
Определяне нивото на грамотност на учениците |
м.10.2021г. м.04.2022г. |
0 |
Ученици I- IVкл. |
Мария Божилова |
|
2 |
Проверка речево-комуникативните умения на учениците |
Формиране умения за писмено и устно изразяване и комуникация на правилен български език |
м.12.2021г.; м.02.2022г.; м.03.2022г. |
0 |
Ученици II-VII кл. |
Роза Петрова – учител БЕЛ |
|
3 |
Организиране и провеждане на пробни изпити по БЕЛ |
Анализ на степента на усвояване на знания и мерки за преодоляване на пропуски |
м.04-05.2022г. |
0 |
Ученици от IV и VII клас |
Учители начален етап, учител по БЕЛ |
Мярка 2. Оптимизиране на стандартите за учебно съдържание и на учебните програми |
1 |
Диагностициране грамотността на учениците в края на първи клас |
Оценяване нивото на грамотност и необходимостта от допълнителна работа |
м.05.2022г. |
0 |
Ученици, учители, родители |
Учители на първи клас |
|
2 |
Един различен час по БЕЛ |
Иновативен урок по БЕЛ в друг клас |
м.02.2022г. |
0 |
Учители БЕЛ |
Учители БЕЛ |