171 ОУ „Стоил Попов” гр. Нови Искър, ул. “Светлина” № 26 E-mail: 171ouu@gmail.com, ( 991 75 54 |
ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА
СТРАТЕГИЯТА ЗА РАЗВИТИЕ НА 171 ОУ „СТОИЛ ПОПОВ“ ЗА УЧЕБНАТА 2021/2022г.
Планът за изпълнение на Стратегията за развитие на 171 ОУ „Стоил Попов“, гр. Нови Искър за периода 2020-2021г., е разработен в изпълнение на Стратегията за развитие, приета на Педагогически съвет с Протокол №1/15.09.2021г., утвърдена със заповед на директора №РД-3/15.09.2021г. В него са включени дейности, които водят до изпълнение на основните цели:
- Ефективна управленска дейност;
- Издигане качеството и ефективността на училищното образование и възпитание и усвояване на българския книжовен език;
- Избираема подготовка, която удовлетворява потребностите и интересите на учениците и отговаря на очакванията на родителите;
- Гражданско, здравно, екологично и интеркултурно образование, постигнато чрез възпитателни въздействия, осигуряващи самоизява на индивидуалните способности на ученика, неговото собствено човешко достойнство и толерантност към другите хора;
- Повишаване писмената грамотност на учениците по български език и литература;
- Постигане на много добри резултати на НВО ІV и VІІ клас;
- Приобщаващо образование;
- Утвърждаване на екипната форма на работа на учителите, усъвършенстване системата за квалификация за постигане на висок професионализъм на педагогическия екип;
- Осигуряване на извънкласни форми за свободно време и изява на тяхната дейност;
- Включване в национални и европейски програми и проекти;
- Взаимодействие с родителската общност;
- Обучение в сътрудничество между основните партньори в училищната общност – ученици, учители и родители;
- Добро взаимодействие със социалната среда и държавните и обществените организации, свързани с проблемите на образованието и възпитанието на младите хора;
- Продължаване, обогатяване и утвърждаване на традиции и ритуали в училищния живот.
- Поставяне на ученика в центъра на цялостната педагогическа дейност в училищната общност и в отговорна активна позиция при овладяване на знанията и формиране на различни компетенции по учебните предмети;
- През учебната 2020/2021година е създадена стимулираща училищна среда, отговаряща на интересите и потребностите на учениците и превръщането на училището в желана територия за ученици и родители;
- Надградени са знанията на учениците в групите по ИУЧ и ФУЧ;
- В учебната дейност се развива умението на учениците за работа с тестове;
- Целодневната дейност на обучение в начален етап на образование е утвърдена, като форма за затвърдяване на знанията още в училище и изграждане на навици за самостоятелно учене.;
- Общообразователната подготовка се осъществява от квалифицирани кадри;
- Педагогическият състав работи в екип в учебната и извънкласна дейност, при организацията на тържества, конкурси, изложби и др.;
- Учебният процес е обезпечен с необходимите материали и консумативи;
- За всички учители са осигурени лаптопи и компютърни конфигурации, а в класните стаи има интернет, мултимедийни устройства;
- Осигурена е оптимална среда на учениците за адаптиране към училището и включването им в различни извънкласни дейности, съобразени с интересите им – клубове Народни танци, Карате, чуждоезиково обучение от училища „Фарос“;
- Уроците се планират съгласно ДОС;
- Голяма част от учителите използват ИКТ в учебната дейност;
- В преподаването по учебни предмети се използват разнообразни форми за оценка и проверка;
- Участието на педагогическите специалисти в обучения, семинари, курсове;
- Изнесено обучение в класните стаи на открито.
Постигнати резултати и препоръки:
Очакваните резултати от тази дейност са добри. За повишаване на оценката е необходимо да се работи в посока:
- Критериите за оценяване да бъдат ясно и точно формулирани и учениците да бъдат запознати с тях.;
- Да се прилагат иновационни методи и форми на обучение;
- Да се засили мотивацията от страна на учениците за посещение на консултациите;
- Да се разнообразят колективните и индивидуални квалификационни дейности.
- Практическа приложимост на изучаваното учебно съдържание и използване на методите за обучение чрез активни дейности;
- В училището има компютри и лаптопи. По проект „Равен достъп до образование в услови на кризи“ са доставени още технически устройства.
- Чуждоезиковата компетентност и грамотност по английски език се надгражда с извънкласна дейност, провеждана от училища „Фарос“. 37 ученици от начален етап участваха в състезание „Таралеж“, модул АЕ.
- 91 ученици от начален етап провериха знанията си по български език и литература в състезание, организирано от сдружение „Любословие“ . От тях 19 ученици постигнаха резултати от 40 и над 40 точки.
- 31 ученици от IV до VII се явиха на училищен кръг на олимпиада по математика. От тях 1 ученик – Теодор Иванов Конданински VI „а“ кл. се класира за общински кръг.
- Прилагане на обучение чрез използване на електронни ресурси – ел. учебници, Уча се, Академико.
Постигнати резултати и препоръки:
- Мотивиране на преподавателите за използване на интерактивната дъска в учебния процес
3. Изграждане на естетически усет към заобикалящата среда.
- За изграждане на естетически усет ученици от 3 „а“ кл. участва в дейност ЗИ „В света на технологиите“;
- Учениците от 3 „б“ кл. реализираха проктне дейност „Училищна градинка“, като съвместно с родители обработиха участък и засадиха цветя;
- Ученици от 5 „а“ кл. посетиха представление в театър Българска армия „Забранените фокуси на Ненчо“;
- Бяха проведени екскурзии до Карлово, Калофер, Сопот, Ботевград, Пловдив и Плевен;
- В двора на училището са оформени различни кътове.
Постигнати резултати и препоръки:
Дейностите по тази точка са недостатъчни за формиране на естетически вкус у учениците. Необходимо е да се разнообразят в изнесена за учениците среда.
4. Иновативност и творчество.
- Провеждане на изнесено обучение с учителите на тема: „Иновативни методи на преподаване и оценяване на резултатите от обучението;
- Сформирани са методически обединения. Проведоха се часове на приемствеността по математика и български език и литература в 4-тите класове и един открит урок по български език и литература в 5 „а“ кл.
Постигнати резултати и препоръки:
- По методически обединения да се изготвят електорнни класьори с разработки на уроци, тестове и допълнителни материали.
- Да се извършват се сравнителни анализи на резултатите от успеваемостта на учениците за първия срок и за годината, като се набелязват своевременни мерки за повишаване на ефективността на работа.
- Преподавателите да използват методи като мозъчна атака, ролева атака, екипна работа, проекти, изследователски учебни задачи, решаване на казуси по двойки и малки групи.
- Толерантност и позитивна етика.
- Посещение на ученици от 5, 6 и 7 клас в Деня на отворените врати в МГУ, гр. София;
- Изнасяне на лекции от инспектор от ДПС към 2-ро РУ на МВР на тема „Превенция за безопасност в интернет пространството“.
- В рамките на проект „Участвай и променяй – родителят, активен партньор в училищния живот“ провеждане на лекции за превенция на насилието и агресията.
- Развиване и поддържане на физическа работоспособност и подготовка за активен и здравословен начин на живот.
- Участие на учениците в състезанията от УИ.Заемане на призови места в състезанията на общинско ниво.
- Провеждане на презентационен урок във връзка със сексуалното възпитание с учениците от 4 клас.
- Провеждане на утринна гимнастика.
- Материална база и ресурс за повишаване качеството на образованието:
- Училищен уеб сайт и ФБ страница, която непрекъснато се актуализира с новини, събития и снимки от училищния живот. Поддържа се актуална секция с училищни документи, програми и съобщения.
- През учебната 2020/2021 ще се извършат следните дейности за подобряване на материално-техническата база:
- Ремонт на коридори и класни стаи в основната сграда;
- Оформяне на комп.кабинет за кл.стая;
- За провеждане на часовете но КМИТ ще се закупят още лаптопи./;
- Оформяне на нови кътове и тематични класни стаи.
Постигнати резултати и препоръки:
Средата непрекъснато се осъвременява. Наложително е участието на всички учители, по подходящ начин ангажиране ан учениците, служители и родители в този процес.
- Учебна-възпитателна дейност
- Постиженията на учениците от провеждането на учебно-възпитателния процес в училището се определят чрез проследяване на напредъка в резултат на извършване па сравнителен анализ на входните и изходните равнища по всеки учебен предмет, резултатите от проведените НВО, срочен и годишен успех, отчетени на педагогически съвет.
- Резултати от НВО 4 клас учебна 2021/2022г.
Учебен предмет |
Брой ученици |
Брой точки |
БЕЛ |
46 |
84,16 |
Математика |
46 |
67,89 |
Общ среден резултат |
76, 03 |
|
От таблицата е видно, че успехът на четвъртокласниците от НВО е много добър.
НВО в VII клас отразява обективно успеваемостта и оценяването на учениците. Нисък е резултатът по математика. Това налага предприемане на мерки за преодоляване на пропуските и повишаване на резултатите на ниво училище:
- Задължително посещение на консултации на учениците с проблеми в усвояването на учебния материал;
- Уведомяване на родителите за графика на провеждане на консултации;
- Ежедневна комуникация /с доказателствен материал/ с родителите на изоставащите ученици;
- Проверка на изпълнение на индивидуални задачи и домашни работи;
- Провеждане на междинно ниво на оценяване на знанията по БЕЛ и Математика.
- Стимулиране и мотивиране на учениците за усвояване и трайност на знания
Учебен предмет |
Брой ученици |
Брой точки |
БЕЛ |
29 |
57,40 |
Математика |
29 |
30,72 |
Общ среден резултат |
44, 06 |
9.
|
7.хГарантиране на равен достъп до качествено образование на учениците със СОП.
-
- Създадени са условия за интегриране и обучение на учениците със СОП. През учебната 2020/2021г те са 14;
- Подкрепата на учениците на допълнителна подкрепа ресурсно подпомагане се извършва от ресурсен учител, логопед и психолог;
- За ефективността на работата говори покриването на ДОИ от 2 ученици, които ще бъдат изведени от групата на учениците със СОП.
Постигнати резултати и препоръки:
Необходимо е да се определи място за работа на пдихолога.
- .Издигане и утвърждаване престижа на училището.
- В центъра на дейността на училището е поставено обучението на учениците, съобразно нормативните документи и възрастовите им особености;
- Проведе се ежегодна рекламна кампания с цел популяризиране на училището и неговите успехи. В резултат на това общият брой записани първокласници е 48 след второ класиране;
- Престижът на училището се повишава. защото се работи в посока:
- екипност на колектива;
- обмен на добри практики и наставничество;
- сътрудничество с родителите;
- работа по проекти;
- участие в олимпиади и състезания;
- участие в редица извънкласни форми и дейности;
- естетизиране на училищната среда;
- срещи с различни гости в училището;
- ритуализация на училищния живот чрез професионално създаване на училищен химн;
- Отразяване на успехите и популяризиране на различни инициативи в социални мрежи и национални телевизии.
Постигнати резултати и препоръки:
В резултат на всички тези дейности броят на учениците в 171 ОУ „Стоил Попов“ непрекъснато се увеличава. В началото на учебната 2022/2023г. ще бъде 300.
- Подобряване на общия психоклимат в училище и по класове.
- Нуждаещите се ученици своевременно се получават подкрепа от психолога на училището;
- Провеждат се разговори с учениците, склонни към агресивно поведение;
- Родителите получават своевременна информация за възникнал проблем.
- Дисциплината в училището е подобрена благодарение на стриктното спазване на Правилника за вътрешния ред в училище;
- Минимален брой на отсъствията по неуважителни причини.
- Дежурството на учителите
Постигнати резултати и препоръки: Безопасност на учениците в рамките на учебните часове и на извънкласните дейности. Да се постига по-голяма ефективност в дежурството на учителите.
- Осигуряване на безопасна среда за обучение, възпитание, труд
- В 171 ОУ „Стоил Попов“ действа Правилник за осигуряване на безопасни условия на възпитание, обучение и труд. Има разработен „План за обучение и действие при бедствия, аварии и катастрофи“. Във връзка с тях в училището се спазват основните изисквания за безопасност на ученици и персонал. Гарантирана е пожарната безопасност, чрез изпълнение на действащите норми, правилници, наредби и предписания на РСПБЗН.
- Изготвен е План за сигурност на 171 ОУ „Стоил Попов“;
- Два пъти годишно се провеждат практически обучения за евакуация / Практическо проиграване на евакуационна ситуация;
- Провеждане на 5-минутка по безопасност в края на учебния ден;
- Стриктно се спазват правилата и разпоредбите за защита на личните данни, съгласно Регламент на Европейския съюз за защита на физическите лица по отношение на обработката на лични данни и за свободното движение на такива данни .
- Въвеждане на данни в платформата НЕИСПУО;
- Въвеждане на системи за видеонаблюдение, охрана;
- Ученическо столово хранене;
- Здравословно хранене с плодове и зеленчуци;
- Увеличаване броя на заниманията по интереси на децата:
- Организиране на базари - коледни, първомартенски, великденски;
- Организиране на изложби;
- Медицински лице с присъствие дни в седмицата;
- Координация на действията между педагогическите специалисти, медицинското лице и институциите в случай на инцидент;
- Разработване и утвърждаване на единна и непротиворечива система за ефективно управление на институцията съобразно нормативните документи
- Компетентно изготвен бюджет и целесъобразно изразходване на бюджетни средства;
- Отчет на всяко тримесечие на общото събрание пред учителската колегия и пред Обществения съвет.
- Изградена е вътрешна система за движение на информацията и документите в образователната институция /справка СФУК/.
- Има достъп до законовата и подзаконовата нормативна уредба за осъществяване дейността на училището;
- Осигурен е достъп до учебната документация по изучаваните учебни дисциплини.
- Осъществява се текущ контрол по изрядното водене на училищната документация съгласно Стандарта за информацията и документите;
- Съхраняването и архивирането на училищната документация става съгласно изискванията на Стандарта за информацията и документите;
- Провеждане на инвентаризация съгласно сроковете в нормативната уредба.
- Интернет и ФБ страница на училището;
- Електронни портфолия на учители;
- Осигурени са начини и средства за разпространяване на информацията: електронни пощи, вайбър групи, ССЕВ;
- Изграждане на система за осигуряване качество на образованието.
- Разработени са общи и специфични училищни стандарти за качество, свързани с управлението на институцията, повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти, система за контрол на качеството, подобряване на училищната среда, възпитание на учениците и училищно партньорство;
- Разработени са училищни учебни планове за всяка паралелка - съгласно изискванията на Стандарта за учебния план, приети с решение на Педагогическия съвет, съгласувани с Обществения съвет към училището при условията и по реда на чл. 269, ал. 2 и 3 от Закона за предучилищното и училищното образование и утвърден от директора на училището;
- Годишна училищна програма за целодневна организация на учебния ден в съответствие със стратегията и спецификата на училището, /чл. 19, ал.1 от Стандарта за организация на дейностите/;
- Използвани са разнообразни форми за проверка на знанията на ученици;
- Учителите са запознати с ДОС за оценяване на резултатите от обучението на учениците;
- Изготвен е на график за датите за контролните и класните работи и предварително оповестен на учениците и на родителите;
- Осъществяването на перманентен контрол за ритмичност на оценяването съгласно чл.11 от Наредбата за оценяване на резултатите от обучението на учениците;
- Отчитане на резултатите от входното и изходното равнище на учениците по учебните предмети;
- Участие в програми и проекти:
- НП „Без свободен час“
- НП „Образование за утрешния ден“ – 1група;
- Проект за развитие на ФВС по Постановление 46;
- НП „Равен достъп до училищно образование в условия на кризи“;
- НП „Заедно за всеко дете“, модул „Участвай и променяй – родителят, активен партньор в училищния живот“;
- ИКТ Средства за електронен дневник;
- Инициатива „Светилник“ – училищен химн;
- Програми „Училищен плод“ и „Училищно мляко“;
- Изграждане на училищни екипи за:
- организация на училищния живот – постоянни и временни комисии;
- методически обединения;
- подкрепа за личностно развитие на ученика;
- Развитие на училищната общност:
- Всички учители са с необходимата квалификация за заемане на съответната длъжност;
- Младите колеги са мотивирани да повишават своята професионална квалификация като си вземат по-високо ПКС;
- Вътрешноинституционална и извънинституционална квалификация - участие в организираните обучения и тренинги, като темите за квалификация се избират според потребностите на учителите .
- Партньорство с други образователни институции, културни средища, районна администрация, ПБЗН, ДПС;
- Провеждане на разговори и беседи с учениците за изграждане на личности с ценностна ориентация, с ясна представа за човешките добродетели, съхраняващи най-доброто от българския национален характер;
- Изграждане на позитивен организационен климат;
- Утвърждаване на позитивна дисциплина;
- Инспектиране на образователната институция.
- Директорът осъществява чрез съответните контролни дейности, процедури, технологии, диагностичен инструментариум планираните годишни и месечни планове, програми, проекти, заповеди и указания на РУО.
- Инспектиране 11.2021г. от НИО;
- Заключение.
- Основните образователни, развиващи, възпитателни и оперативни цели, заложени в стратегията са постигнати в голяма част. Учениците се мотивират за активно участие в училищния живот. Постигнат е напредък в дисциплината, учениците постигат добра реализация в следващите образователни степени. Затвърдиха се високите резултати от НВО на учениците от IV клас.
- Училището разполага със съвременна материална база, предразполагаща и стимулираща учебна среда. Учениците имат възможности да участват в извънкласни дейности.
- Популяризиране на училищната дейност под формата на различни изяви на учениците, съвместни дейности е други институции се осъществява редовно. Училищният сайт и ФБ се обновяват непрекъснато е актуална информация.
ПРЕДЛОЖЕНИЯ ЗА ПОДОБРЯВАНЕ НА РЕЗУЛТАТИТЕ:
- Мотивиране на учениците за усвояване на знания;
- Мотивиране на учениците от прогимназиален етап за висока успеваемост;
- Иновативни методи на преподаване и оценяване на знанията;
- Продължаващи дейности по обновяване и подобряване на материалната база на училището.
- Формиране на адаптивност към изискванията на променящата се среща и предизвикателствата на времето на основата на вътрешна мотивация, самоуважение и стремеж към себепознаване и самоусъвършенстване.